نوشته شده توسط : مجید

خشکسالی از علائم نزدیکی به ظهور


 

 

علی (ع) : ...... سالهای خشکی ، تنگی ، هرج و مرج پیش آید که در آن سالها کار پادشاهان یکسره شود و ضربه های کاری بر آنان وارد شود.

منبع : روزگار رهائی ج ۲  - ص ۹۰۸ رسول اکرم (ص) : آنروز ( در آن نزدیکی) اختلافات و فتنه ها فراوان گردد. سختی ، قحطی و خشکسالی زمانه را فرا گیرد. شهرها در تنگنا افتد و امیدها قطع شود.


 

 

منبع : روزگار رهائی ص ۸۹۴ امام صادق (ع) : کیفر کوچک قحطی، خشکسالی و گرانی قیمتهاست درآستانه ظهور قائم (عج) ، و کیفر بزرگ شمشیر برّان حضرت مهدی (عج) در آخرالزمان است.


 

 

منابع :

روزگار رهائی ص ۸۲۵

منتخب الأثر ص ۳۰۳

بحارالانوار جلد ۵۱ ص ۵۹  و    جلد ۵۳  ص ۵۶.

بشارة الإسلام ص ۵۷. امیرالمؤمنین علی (ع) : در پیشقدم حضرت قائم (عج) ..... ملخهایی در فصل و غیر فصل ظاهر می شود ، بر زراعت و غلات هجوم می آورند و موجب کمی محصول میشوند و گرسنگی مُزمن....


 

 

منابع:

روزگار رهائی ص ۸۲۲

اعلام الوری ص ۴۲۷

غیبت شیخ طوسی ص ۲۶۷

المهدی ص ۱۸۸

بشارة الإسلام ص ۵۰

الزام الناصب ص ۱۸۵ ، ۱۸۴

الإمام المهدی ص ۲۱۸ امام صادق (ع) : رودخانه ها خشک می شوند و قحطی و خشکسالی و گرانی سه سال سایه سنگین را می گستراند.

 


 

 

 

منابع:

روزگار رهائی ص ۸۲۶

بشارة الإسلام ص ۱۸۹

بحارالانوار جلد ۵۲ ، ص ۲۲۶

الزام الناصب ص ۱۸۸

و ده ها حدیث دیگر داریم که خشک شدن رود نیل ، خشکیدن دریاچه طبریّه ، خشکیدن قنوات و ... در احادیث آمده است.

چندین سال است که خشکسالی به تمام دنیا سایه افکنده ولی در ایران و بعضی از نواحی بیشتر که چون همه در جریان هستند به چند سند اکتفا میکنم.

بجز جوانان همه می دانند که در سال های نه چندان دور هرسال چهار، پنج  یا  شش بار برف می بارید. حداقلّ ۲۰ سانت و گاهی نزدیک به یک متر می رسید که چندین ماه برزمین بود ولی نوجوانان امروزی بعضی برف را ندیده اند.

 

روزنامه خراسان ۲۳ تیر ۹۰ : چهارهزار و ۳۸۰ روز خشکسالی ، کاهش شدید آب قناتها ، ضرر چهار هزار میلیارد تومانی خشکسالی فقط در شیراز و خلاصه چکیده گزارش:

« تداوم خشکسالی در کشور که در برخی نقاط وارد چهاردهمین سال شده است، مردم بسیاری از روستاها و شهرها را درگیر خود کرده  است و اکنون  مرگ  تدریجی روستاها ، مهاجرت بی رویه و آفتاب نشین شدن کشاورزان و دامداران با سابقه رو به افزایش است. با این حال که حجم خسارات وارده ناشی از خشکسالی در هر شهرستان میلیادری است ولی از حمایت و جبران خسارتها خبری نیست. اگرچه در سالهای اخیر اعتبارات خشکسالی به سمت و سوی فعالیتهای زیر بنایی و پیشگیری از خسارتها حرکت کرده و در کارهای از نوع عمرانی هزینه شده است ولی روستائیان بر این باورند که این فعالیتها نیز تنوانسته است خسارت این پدیده طبیعی را کاهش دهد و هرساله سایه فقر بر سر آنان سنگین تر میشود. بهر حال امروز باید مسئولان با تدبیری جلوی مرگ و میر دامها، مهاجرت روستائیان و تخریب مراتع و ... را بگیرند، شاید فردایی در کار نباشد! »

 

روزنامه خراسان ۲۱ مرداد ۸۹: « بر اثر خشکسالی متوالی چندین ساله ۷۳ رشته قنات در فهرج خشک شد» ( فقط فهرج که تمام شهرستانها به تناسب دارد).


خراسان ۳۱ اردیبهشت ۹۰ :  « کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل متّحد در بیست و یکمین نشست خود که در ۲۲ مارس ۱۹۹۲ میلادی برگزار شد، این روز را روز جهانی « آب » خواند. از همان زمان دانشمندان بسیاری با تهیّه مقالات علمی هشدار داده اند که بعلّت گرمایش زمین، بخشهایی از کره زمین در آینده دچار خشکسالی شدید خواهد شد. ترکیّه ، سوریه ، بخشهایی از ایران و چند کشور آسیایی دیگر در شمار کشورهایی که با مشکل خشکسالی روبرو خواهند بود، می باشند. که این پیش بینی از چند سال پیش در مناطقی از ایران و آسیا آشکار شده است.»

 

 







:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: